Rast prodaje printera
Prodaja pisača putem europskih distributera snažno je porasla u lipnju 2021. (za 17,2% na godišnjoj razini), a prihodi su porasli još više (za 21,8%), prema posljednjim podacima koje je objavio CONTEXT, tvrtka za obavještavanje IT tržišta .
Pisači za krajnje korisnike tj kućni segment, kojih je u travnju i svibnju bilo u nedostatku, u lipnju 2021. zabilježili su povećanu međugodišnju prodaju zahvaljujući isporukama proizvođača koje su riješile zaostatak narudžbi što je dovelo do rasta od +21% .
Lipanj je također bio dobar mjesec za segment poslovnih pisača. Rast od 11% potaknut je prodajom višefunkcijskih printera, u skladu s onim u svibnju (12,9%), iako je bilo razlika u kombinaciji proizvoda između tintnih i laserskih uređaja.
U kategoriji poslovnih inkjet pisača zabilježen je porast volumena od 44,8% i prihoda od 52,8% s povećanjem prodaje početnih i srednjih pisača (čija je cijena manja od 600 EUR/505 USD). S druge strane, kategorija laserskih printera potpuno je prebacila u veću brzinu rasta na kraju drugog tromjesečja. Iako je ukupna prodaja laserskih uređaja u lipnju pala za 17,2% (uglavnom kao posljedica nedostatka osnovnih jeftinijih uređaja), prihod ostvaren tijekom ovog mjeseca povećan je za 5,1% na godišnjoj razini jer su tvrtke i pojedinci kupovali skuplje tj srednju klasu i vrhunsku (poslovne printere ) (po cijeni većoj od 400 EUR/337 USD) za ponovno otvorene urede.
Budući da se više ljudi vraća u ured i tamo ispisuje, CONTEXT očekuje povećanu potražnju i za hardverom i za tonerom u sljedećim mjesecima, iako je teško razlikovati istinsku potražnju od potencijalnih dupliciranih narudžbi zbog (prenagle) reakcije uzrokovanje nedostatkom ponude za vrijeme zatvaranja od Corone . Prema CONTEXT-u, još uvijek postoje razumne zalihe laserskh printera srednjeg i visokog ranga, a brojke su sigurne za treće tromjesečje 2021. Međutim, hoće li u ovom segmentu doći do daljnjeg rasta u četvrtom tromjesečju, ovisi o sposobnosti proizvođača da proizvedu još veće količine printera za koje postoji potražnja.
CONTEXT je objasnio da se distribucijski kanali suočavaju i sa nestašicama te nestabilnom opskrbom zbog poremećaja i proizvodnim linijama za komponente. Veća je vjerojatnost da će proizvođači u vrijeme oskudice dijeliti i prodavati komponente poput mikročipova profitabilnijim industrijama (poput automobilskog sektora), obzirom da je došlo do poremećaja na tržištu čipova.
CONTEXT je rekao da će dobavljači pokušati optimizirati profit prilagođavanjem svog asortimana proizvoda, mijenjajući proizvodnju između tintnih i laserskih pisača (ovisno o dostupnosti komponenti) kada je to moguće. Nedostatak komponenti također će utjecati na vrijeme proizvodnje pisača, rastežući prosjek sa uobičajenih četiri tjedna na čak četiri mjeseca.
Osim toga, nedostatak kontejnera i povećani troškovi dostave znače da se očekuje povećanje cijena na hardveru i potrošnom materijalu na svim razinama. Budući da distributeri mogu odabrati ponude koje stvaraju najbolje marže, povećane troškove u konačnici će snositi krajnji kupac.